Den daglige rytme

Vi tilstræber at sikre en tryg hverdag, der trods omskiftelighed med ture mange steder hen også byder på en tryg base hjemme på Broholms Allé og på Klampenborgvej, som vores ugestruktur roterer omkring.

Dagsrytme med plads til både spontane og planlagte aktiviteter

Når børnene ankommer om morgenen er der typisk et vist tidsrum, hvor de kan lege selv eller lave andre spontane aktiviteter fx sidde at tegne. Det samme gør sig gældende om eftermiddagen, når vi er kommet hjem fra tur. Afleveringen er en vigtig overgang for børnene og derfor vægter vi at en kendt voksen tager imod.

På turdage vil de planlagte aktiviteter oftest blive gennemført på destinationen i naturen. På tur er der også tid og plads til børnenes egne lege.

BøllemosenFoto af birkeskov.

Dagligt ser vi børnene udvikle sig, helt naturligt, gennem relationer i samvær, leg, kommunikation og kropslig udfoldelse. Vi oplever, at børnenes læring tilgodeses igennem vores traditioner og fornyelse, som afspejles i årsplanen.

Vi sikrer, gennem vores strukturerede og systematiske tilgang til planlægning af de pædagogiske aktiviteter, at vi kommer omkring samtlige læreplanstemaer, ligesom der foregår en systematisk skriftlig evaluering.

Vi inddrager børnene i forskellige emner, pirrer deres nysgerrighed, stiller dem alderssvarende opgaver, og interesserer os for deres læring undervejs. Derudover ønsker vi at styrke børnene i et øget kendskab til andre børn end deres vanlige kammerater, via eks. vis projektarbejde eller arbejde på tværs af de 3 grupper. Børnene vil blive inddraget som vigtige aktører i beslutninger og rådspurgt i.f.t. mange processer omkring emnerne. Især skolegruppen vil hjælpe med integrationen og forberede børnene bedst muligt på den kommende skolestart.